torsdag 18 augusti 2011

kom ihåg.....

Nu är min hemmagjorda anslagstavla färdig, med lite färg, hönsnät och skoltavelfärg blev den ju riktigt bra. Nu kanske det blir lite lättare att komma ihåg det där "lilla" att handla, tandläkartiden som man alltid glömmer eller bara bli glad av ett fint meddelande på morgonen.



Jag skrapade och målade fönstret i lackfärg därefter häftade jag fast hönsnät på baksidan och griffeltavlan gjorde jag själv med Beckers skoltavelfärg. Jag målade på en tunn träskiva 2 gånger, en gång lodrätt och en gång vågrätt, sen var det bara att såga ut efter rätta måtten.


När jag ändå var i stan passade jag på att springa in på Granit och kom ut med de här klämmorna och den här smidiga pennan. Jag har kommit i underfund med att med vanlig griffelkrita blir det bara smulor och klabb av. Med den här pennan är det som att skriva med en vanlig spritpenna och dessutom är den jättelätt att torka bort, sen är det bara ett plus att man kan skriva med den på både glas och speglar :)

Ha en trevlig kväll allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...