måndag 15 augusti 2011

Den som väntar på något gott.........

Väntar aldrig för länge, nu börjar det verkligen ta fart och skorstenen har blivit klädd och halva framsidan har fått sin panel uppspikad! Det är bara så förbannat orättvist att vädret inte kan vara med oss, det bara regnar och regnar och ens tanken att få huset färdigmålat i år känns helt bortspolad.
Men idag jobbade vi på riktigt hårt och med bara 3 kvällar till så ska nog all panel kunna vara uppe :)


Här ser ni hur skorstenen blev, vi är så himla nöjda med resultatet och vi är väldigt glada att vi inte valde svart eller någon annan färg. Vilken tur att man har en så snäll bror som hjälper till med plåtarbetet.



När F kom hem från jobbet vid 5 var jag så exalterad efter att gått hemma en hel dag att jag slängde mig ut och fick igång han direkt (visserligen behöver jag ju inte tjata) :) Som sagt han spikade och jag sågade och med riktigt bra sammarbete gick det sjukt snabbt och halva framsidan blev klar. Dålig bild men det är ju slutresultatet som är det viktigaste.


Här ser ni hur panelen ser ut från sidan, enekelfalsspont med 12mm spalt. Panelen kommer från Bröderna Svensson i Barnarp, i särklass de sötaste gubbarna jag träffat (förutom morfar & farfar). De har allt man behöver och är det något dom inte har så kan de tillverka efter eget önskemål.
Sån här panel brukar ligga runt 20:-/m beroende på vart man handlar. Man kan även få tag i färdiggrundad panel, men kontrollfreak som jag är så tror jag inte riktigt på det där och jag drar hellre pensel själv över brädorna så jag vet att det blir bra. Efter varje inslagen spik gick jag över med trägrund en sista gång. Jobbar man i färgbutik så gör man, följa allt efter punkt och pricka :)

Idag blev min fina anslagstavla klar också men den lägger jag upp imorgon, störst går först.

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...