tisdag 30 augusti 2011

Det ska vara kul att tvätta...

Alltid lika skönt att vara fri måndagar och alltid lika kul att överraska F med nåt nytt när man har heldagar ledigt :) I höstas gjorde vi iordning "torkstugan" som skrek efter uppmärksamhet och vi blev klara i tid det är inte det, men det här sista med att få in de sista sakerna och uppiffningen blev lixom lagd på hyllan. Så jag tyckte det var dax att komma igång med det mest nödvändigaste i alla fall :)
Eftersom det ibland är sådär kul att tvätta tyckte jag att färg kunde uppmuntra lite mer så jag beställde en färgglad tapet med barnsligt mönster som får mig att bli glad och som dessutom passar vår turkosa fondvägg.



Det här tyget hittade jag på Åhlens i stuvbitarkorgen och det fick följa med hem dels som insynsskydd från garaget och dels för smyckning av den fula dörren :)



Det är inte världens bästa ljus i källaren så ni får ta och nöja er med de här bilderna. Tapeten kommer från Midbec ur kollektionen What a Hoot, en urgullig barnkollektion. Det fick bara bli 2 vårder men det räckte gott och väl för att höja stämningen och tyget blev också väldigt fint till tapeten. Nu ska jag bara hitta en söt & liten sittbänk som passar till temat och det ska jag nog kunna hitta på nån mysig loppis, Moheda va ju faktiskt ett tag sen nu :)


 När vi va igång med renoveringen hade vi många idéer på hur vi skulle kunna bygga en avlastningsbänk som både är nätt men bra på förvaring. Slutresultatet blev den här bänken som är byggd av massiv ek och under har vi trådkorkar, plåttunnor och tyg från IKEA. Det räcker gott och väl åt oss, skaffar man mer bröte får man bara byta tyg och köpa mer trådkorgar (smidigt).

Jag blev smått överraskad när F kom ner i källaren och faktiskt tyckte att det blev riktigt fint till och med ännu bättre än va det var innan. Kan det bero på att han tror jag kommer spendera ännu mer tid FRIVILLIGT nere i tvättstugan?!

Imorgon lovar jag att lägga upp nya bilder på huset, panelen är ju faktiskt uppe och nästintill färdigmålad......


2 kommentarer:

  1. Men va fint! Jag gillar den där tapeten massor men har svårt att hitta någonstans där den passar. Jag har bara killar hemma och den yngsta är 11 år...Men i tvättstugan passar den ju super!
    Hälsningar Annsofi HH Piteå

    SvaraRadera
  2. Ja vist blev det bra, man blir lite gladare när man väl tar sig ner i tvättstugan. så det är bara att börja tapetsera....... :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...