måndag 8 augusti 2011

Intryck.

När man kommer hem till folk första gången skapar man alltid sig ett första intryck och det är väl klart att alla vill ge ett gott intryck av sitt hem. Att komma hem till en lägenhet med tomma väggar, tomma ramar och färglösa detaljer faller mig inte alls i smaken. Men kommer jag hem till någon med saker överallt, tavlor på alla väggar och inte den minsta ordningen får jag PANIK.
Det börjar nästan klia i fingrarna på mig och jag vill bara flytta på en endaste sak eller få rätta till den där snea ramen eller kanske kanske till och med börja städa. Det bästa med att uppleva den här känslan är att när man kommer hem sitter kliet kvar i fingrarna och jag kan hålla på hela kvällen med att fixa & dona och njuta av all space!
Dessa fina tavlor kommer från cancan och jag såg dom första gången hos min vän Alexandra (som dessutom har en jättefin blogg här med). Enkla & nätta

Tavlor är en bra "intrycksfångare", smycka din vägg med egna motiv, fotografier eller speglar för att väcka intresse hos folk.
Jag tycker om motiv som får mig att känna ett lugn, glädje, nyfikenhet, kärlek och längtan. Hemma har jag mycket fotografier på våra nära & kära och jag påminns varje dag om hur underbar familj/vänner vi har. Men är det nåt mer som skulle få komma upp på väggen är det mer natur och dess liv och definitivt mer färg.


I söndags var jag & F på IKEA och jag hittade en ball och prisvärd tavla på ugglor, synd att säga att den är färglös ;) Den är ganska olik min stil men jag bara älskar motivet och alla färgor, precis en sån här tavla blir jag glad av! Den här ska nog få sitta ovanför mitt snygga halvmånebord eller ovanför sängen.
Jag ska ta ett redigt race hemma i höst efter all renovering utomhus så att vi får det precis så som vi vill ha det, rätt sak på rätt plats!
Ha en fin dag allihopa!!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...