söndag 28 augusti 2011

Exalterad

Denna veckan kommer förhoppningsvis mitt kursmaterial till kursen jag anmält mig för, inredning&design. Det är en distanskurs som innehåller 10 moment och den beräknas vara klar på 20 veckor, min höst kommer inte alls vara grå och trist :) Det här kommer jag pyssla med hela hösten:
Färgsättning, kända formgivare, ljussättning, inredningsstilar, feng shui, textil, gardiner & inredningsaccessoarer, planritning/ritteknik/möblering, kollageteknik och sista uppgiften blir att skriva ett examensarbete av allt man lärt sig.
Jag ska vara ärlig och säga att det är lite nervöst att på sätt och vis sätta sig bakom skolbänken igen men man blir nog varm i kläderna så fort man sätter igång.
Jag har alla möjligheter och lyx med att vi har en riktigt projekt mitt på trädgården och en utbyggnad att planera så den här kursen kommer perfekt och mitt examensarbete kommer först och främst handla om att skapa vårt "nya" hem och få det nya att bli enhetligt med det gamla och samtidigt skapa med allt nytt jag kommer att få lära mig.

Ni kommer få följa mig här och se vad jag kommer hålla på med i höst och förhoppningsvis kommer ni också hitta inspiration i allt nytt jag kommer att lära mig.

På tal om annat, imorgon är jag ledig och det blir hyspyssla som vanligt men jag tänkte faktiskt ta och överraska F med något nytt. Det ska ju vara kul att tvätta ;)

Ha en mysig söndagskväll nu allihopa!

1 kommentar:

  1. Du får lära oss det du lär dig! Vore spännande att få ta del av din kurs!
    kramar!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...