tisdag 9 augusti 2011

Efter regn kommer solsken.....

Ja eller vad ska man säga, vi struntar i alla fall i vädret och kommer ännu ett steg närmare slutet. Under de här 1 1/5 veckorna som gått har vi rivit allt tegel, fått upp isoleringen, satt ramar runt alla fönster, grundat nästan all panel och reglat upp på framsidan. Inte dåligt alls om man tänker på att vi bara har eftermiddagar och kvällar på oss att få ihop det. Jag tackar och bockar till alla som hjälpt/hjälper oss :) 



Vi var ju tvungna att tilläggsisolera hela huset innan vi börjar sätta panel och det blev en isolering på 95mm som man i princip bara slänger upp i ett nafs, en skruv och sen är det klart. Visserligen har inte jag satt upp det men det såg väldigt smidigt ut :)
Altanen kommer nog inom snar framtid att rivas med men jag vill faktiskt ha den kvar augusti ut, än är ju inte myskvällarna på altanen över för i år.
Vi får även tänka om över garaget, först hade vi tänkt att ha plåttak för att bryta av lite men efter lite övervägande och funderingar måste vi göra helt tvärtom och köpa nya takstolar för att få samma lutning och utseende på garagetaket som på huset och lägga tegel. Garagetaket kommer alltså hamna ca 60cm nedanför husets taknock. Jag ska rita lite nya ritningar och lägga upp :)

fortsättning följer..................


Mitt kvällsprojekt ikväll bli att måla till den här snyggingen från Moheda loppis. Har länge letat efter en snygg anslagstavla, utan framgång. Så jag får väl göra min egna då :) Lägger upp bild så fort den är klar.

Sov gott



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...