onsdag 20 juli 2011

Projekt!

Allt i världen behöver eller är värda en andra chans, kasta inte bort de fina saker ni har. Som t.ex era fula släktmöbler, gamla tyger och saker som en gång betytt mycket för er.
Om ni ska solla, solla med hjärtat! Det går att göra så mycket med gamla möbler, med bara lite färg blir de som nya. Visserligen tycker jag att vissa möbler förtjänar att behålla sig i original men de möbler som verkligen kan behöva lite kärlek det ser man :) Vissa går på loppis och ser svampmålade gamla skåp, knallgula stolar och illaluktande möbler som skräp medans jag och alla andra som delar mitt intresse ser något helt annat.Vi ser möbelns personlighet och vilka möjligheter den har!
Jag köper knappt några nya möbler längre utan jag går hellre på loppis eller antik handlar för att hitta det jag vill ha. Det blir mycket mer personligt och vem gillar inte när saker har lite historia.  Klart det kan dröja innan man hittar precis det man vill ha men det är det som är det roliga med att leta, när jag väl hittar det kan jag inte vänta med att börja renovera. Just nu har jag länge letat efter ett halvmånebord till korridoren. Dock utan framgång, tills nu! Jag hittade två halvor i Borgholm som jag blev förälskad i, jag har bara sett det på bild och mina underbara släktingar åkte och hämtade det åt mig. Förhoppningsvis kommer det nästa vecka och då lägger jag upp lite bilder :)



Mitt andra projekt jag ska börja på nu är en stol jag köpte i våras. Det är ganska mycket jobb men desto roligare för mig! Jag funderar på om jag ska måla den antikvit och ha ett smalt randigt tyg eller något enfärgat i linne på sitsen så att den behåller sin naturliga charm eller så kan man blanda nytt med gammalt och chocka stolen med knallrosa tyg. I vilket fall som helst gav jag 250:- för detta klippet och det kan inte bli annat än fint!

Ha en fin dag allihopa!

2 kommentarer:

  1. Va fint det blev. Är lite turkos av avis:) Ser fram emot att se krussidullstolen färdig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...