tisdag 12 juli 2011

Äntligen!

Äntligen så har jag lagt lite av min sista semesterenergi på vårt sovrum. Jag fick en dille för några veckor sen på Feng Shui, jag läste en bok för att verkligen försöka förstå mig på det här med energin i hemmet och hur man ska få alla element att gå ihop med varann. F höll på att dö när jag tog med han in i sovrummet och frågade hur han verkligen kände här inne och hur han upplevde energin. Han tittade på mig med sne blick och sa: Ja sängen är ju här, såklart jag trivs. Kanske är det bara något påhitt det här med feng shui? Jag har i alla fall insett och alltid gått efter att bara man har saker man tycker om och som betyder något för en så kommer man alltid trivas :) Men vist kommer jag fortsätta läsa om det, det finns mycket att lära och det är riktigt riktigt intressant.
Som sagt så kan man ju inte bara släppa allt härinne bara för att vi har full håll igång med utsidan på huset. Jag fixade iordning med nya gardiner och gjorde det här sista finslipet som att sätta den sista ljuslyktan på plats. Det finns alltid mer att göra men just nu känner jag ialla fall att det känns lite mysigare att vakna upp på morgonen!


Nåt som jag gillar är att fynda, jag har tidigare kollat på ett par gardiner på Indiska men det har aldrig blivit av att dom har fått följa med hem, förrens nu och för halva priset med. Sen snodde jag med mig gardinen med text på från mamma. Jag har knutit upp dom med pappsnöre från GRANIT (love that store) och vasen fick sig också ett varv. Det blir mycker mer personligt och ombonat om man bara lägger lite lite extra tid på sina saker. Som här, bara med ett snöre något varv runt vasen gör att den blir mer personlig. Jag gillar´t!!


Jag älskar att blanda olika stilar, det blir mer personligt och dessutom älskar jag gamla saker som talar lite historia eller som bara ger en lite nostalgi. De här nattduksborden fick vi av F:s kusin och jag blev väldigt glad över att få ge dem ett nytt hem. Likaså hans farmors gamla hattask jag hittade i källaren fick ta sin plats på golvet och hur fin är inte min skokartong som jag fick till mina nya skor. Ska försöka hitta gamla hattaskar och gamla skokartonger, inte nog med att de är fina det är ju svin bra förvaring och det känns lite roligare att få förvara alla gamla hemlisar och brev i en sån här fin låda :)


Här ser ni iallafall slutresultatet på en lite större bild och jag blev faktiskt riktigt nöjd, även om solen lyser rakt in och man vaknar av solen mitt i asiktet kl 04.00 så är det faktiskt värt det. Jag får inhandla en svart rullgardin senare men nu är det faktiskt sommar och vi ska njuta av solen så mycket som möjligt!


P&K Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...