söndag 10 juli 2011

Något nytt, något nött, något gammalt och sött

I veckan kom vi hem från Öland efter några dagars semester. Inte nog med att Öland är fantastiskt fint det finns så himla mycket mysiga butiker med och det älskar jag. En butik som jag verkligen (ordagrant) blev förälskad i heter Möbleri Mittbrodt och dom har allt det där som jag vill ha. Butiken finns i en gammal lägenhet och alla rum är inredda med fina dukningar, möbler, ting och textil. På innergården hittar man massvis med fint till trädgården och precis jämte innergården har de deras möbeltillverkning. Gå in och kika på deras hemsida och för guds skull missa inte att besöka den om ni åker till Borgholm, den ligger på slottsgatan 22.


Nackdelen när man går in i en butik där man vill ha ALLT så kommer man knappt aldrig ut med något för jag kan aldrig bestämma mig. Men den här gången fick jag med mig de här 2 fina ljusstakarna, med två snygga lackljus från ester&erik så kommer det bli svårslaget. Gunghästen hittade jag också på Mittbrodts men den blev inhandlad på nätet.


På vägen hem åkte vi förbi Kosta Outlet för att se vad de hade att erbjuda men som vanligt på alla outlets är det mest skräp så jag gjorde 2 önödiga köp men som blev väldigt bra hemma. Bokstäverna var det halva priset på och det enda ordet som det gick att få ihop bokstäver till var KYSS men dom satte sig fint på vår pilaster hylla från Källemo i hallen.




 Det här korgfatet låg och skräpade i ett hörn i matbutiken och det blev också jättefint när det kom upp hemma. Jag är också väldigt nöjd med min duk från Himla som (hör och häpna) F hittade. Himla har så otroligt mycket fina textiler och min duk kommer från Ebba Classic kollektionen.

Vi har hunnit med så sjukt mycket på semestern så tiden har gått föööör snabbt. På tisdag drar jag igång och jobbar men om jag ska vara helt ärlig så ska det bli riktigt kul. Det är sommar och högsäsongen är på topp och då är det aldrig fel att jobba :)

P&K Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...