tisdag 19 juli 2011

Accent

Beige, vitt, beige,vitt och liiiiite lite grått. Jag trivs hur bra som helst hemma med alla ljusa toner här hemma, dock kan andra tycka det är ganska trist. Men jag trivs och F trivs och det är ju faktiskt huvudsaken :) Däremot tycker jag att man borde satsa på en eller flera accentfärger eller bara någon färgklick i ett hörn, på tavellisten eller varför inte på golvet?!
 Jag i alla fall tycker väldigt mycket om turkos, det får mig att bli lugn och glad på samma gång. Därför fick sig min stol i det "beiga" rummet en omgång och det blev kanonbra.


Eftersom stolen var riktigt spegelblank i ytan va jag tvungen att slipa ner rätt mycket för att få en bra vidhäftning, efter det får man vara noga med att damma av stolen riktigt nogrannt så att man inte får små dammpartiklar under färgen. Jag annvände mig av Beckers Aqua Lackfärg halvblank, just för att få en bra avtorkbar yta.





Dessutom hittade jag en urgullig turkos fågelbur på Lantmännen i Ullared, och den gjorde sig superfin med stolen :)

Ut med er och leta efter gammla möbler eller om ni inte redan har massvis som behöver lite färg, de blir som nya och man blir faktiskt gladare av att få lite färg i tillvaron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...