måndag 12 september 2011

Nytt&Nött

Jag älskar när det går som man vill och man hittar det man vill ha. Idag hade jag och mamma shopping dag och jag kom hem med både belysning till vår huvudentré, gatuskylten till huset, supersöt växtbok och en söt "marushka dockbox" (som det heter enligt mig). Jag va tvungen att skriva ett nytt inlägg idag och visa vad jag hittat :)





Se så sött sättet är, jag greppade tag i den här när jag stod i kassan på myrornas. Dessutom stod jag, mamma och kassörskan i extas när vi insåg hur många dockor det va i, det tog ju aldrig slut. :) Jag kom ihåg när man var liten och lekte med de här dockaskarna och man tog i sär och satte tillbaks, tog isär och satte tillbaks och så vidare.... Det ger mig lite barnaminne och man blir ju bara glad av de färgglada filurerna och nu ska jag bara hitta en fin plats åt dom. F såg dock ut som ett frågetecken när jag visade dom, han får helt enkelt bara lära sig leva med "marushka".




Jag här länge letat efter gamla skoltavlor med växter eller planscher som faller mig i smaken, jag vill inte ha för stora och inte för små. Därför åkte den här med hem från Myrornas också. En gammal växtbok med massa fina bilder i som kommer bli fin fina tavlor av och här kan man ju bara vraka och välja vilken växt man vill ha. Dessutom perfekt present till någon som har en favoritblomma eller någon som uppskattar något hemmagjort...

BTW, Kolla in vad som hade kommit när jag kom hem, glad tjej :)
Den kom upp på ett nafs vill jag meddela, och det blev svinbra. Nu väntar vi bara på plåtslagaren så vi får rännorna satta ( pik till plåtis).


Ha det fint allihopa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...