måndag 20 juni 2011

Tapetmani

Jobbar man i en Happy Homes butik så bara måste man älska tapeter, färg också förstås :) det finns så mycket kul att göra. Jag är som en liten ekorre och samlar på mig avkap och gamla katalogprover för vist, det går ju alltid göra något kul! Allt från små söta pennburkar, tavlor, till möbler, vykort ja i princip till vad som helst. Frågar man snällt i en färgaffär så kan dom ibland avara lite tapetprover eller gamla kartor. Vi skänker oftast till dagis&förskolor och det uppskattas verkligen.
Just nu har jag inte bilder på allt jag gjort men det ska jag se till att fota fram. Rotade fram de här i alla fall :)

 Amor Vincit Omnia fick jag ifrån tapetrester av tapeten jag satte upp i garderoben och texttavlan målade jag själv och den passar perfekt i sovrummet. Ett tips jag kan ge er är att gamla fotoramar kan bli jättefina med bara lite renovering. Den till vänster hittade jag på min favoritloppis (än så länge) i Moheda och med lite spray blev den som ny.

Gjuta betongblad är också något som är superkul och jätte enkelt. Ska ta en riktig gjutardag och samla på mig massvis med formar att gjuta efter. Ni får se resultatet när det är färdigt, och då ska jag ge er en beskrivning på hur LÄTT det egentligen är! Ska lägga upp mer bilder på mina verk så att ni själva kanske får lite ideér.

Men imorgon bär det av till Kungshamn över midsommar med fina vänner så bloggandet tar semester i en vecka. Ha en riktigt bra Midsommar allihopa, det ska i alla fall jag ha.

P&K Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...