söndag 26 juni 2011

saker&ting

Hemma igen efter en underbar vecka i Kungshamn med fina vänner, jag har aldrig vatt i smögen men gud vad vackert det är. Det blir definitivt återbesök men då får båten följa med :)Vi åkte redan hem vid 7 imorse för att hinna med att fira lilleman som fyllt 2 år, han blev överglad för motorsågen vi gav honom men mindre glad blev bror min. Den låter som ett helt sågverk och det klingar nog gott i brorsans öron just nu!
 Men som sagt Hem Ljuva Hem :) Jag lovade ju er att uppdatera med lite nya bilder så fort jag hade fotat lite. Här kommer lite mer inspirationsbilder på vad man kan göra med lite tapet.



 Tapet med karta från Sanbergs Tyg&Tapeter, ram köpt på loppis. Tavla nummer 2 en från en liten tapetbit av Boråstapeters kollektion Falsterbo.

Här har jag tagit vanliga plåtburkar som jag sprutat med sprejlim och likaså här så har jag bara klippt ut bitar så att de passar runt om. Det finns massa fint man kan göra och börjar man bara bolla lite med sig själv så kan man hitta på i princip vad som helst. Bordet bredvid hittade jag nere i källaren och det har tidigare varit F:s farmor&farfars bord. Det är ett super gulligt litet klaffbord som fick sig en makeover. Målade allt vitt och sedan skar jag ut en lagom bit och fäste med vanligt NonWowen lim. Om man vill ha en tålig och avtorkbar yta så får man klarlacka tapeten med en vanlig Becerks klarlack halvblank, precis så som jag gjort här. Det har hållt sig jätte bra.
Så kolla hemma, det finns säkert något som skulle behöva lite kärlek. Med lite färg och tapet så blir den som ny och du blir definitivt nykär igen :)

ps. Här får ni en glimt på skrivbordet jag skrev om, I love it! d.s


P&K Johanna

1 kommentar:

  1. Pyssel-johanna!! älskar verkligen sandbergs tapet med kartan! Så kul att du delar med dig av dina idéer och förklarar hur man kan göra!
    Hoppas ni har haft en bra vecka!
    puss&kram på dig från alexandra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...