tisdag 28 juni 2011

Min stora Kärlek: Sommar

Borta bra men hemma bäst, ni känner igen det va?  Det var så skönt att vakna upp i sin egna säng igår och känna att man kan hitta på vad som och inte känna någon stress. Dagen började lite halvmulig men det visade sig bli en helt underbar dag. Jag vaknade på riktigt bra trädgårshumör och när jag väl gör det så kan jag hålla på hur länge som helst. Annat är det när det duggregnar och man bara ser hur ogräset sprider sig och man nästan syter för den dagen då solen tittar fram.
Men att gå runt i trädgården och bara pyssla det kallar jag kvalitetstid och det blir ju inte sämre för att jag och F har semester tillsammans.


Jag blev så glad när vi överraskande nog hittade en änglatrumpet på baksidan som en granne snällt lämnat, den fick sin plats i vår nya balja av zink. Hjärtat på skjulet gjorde jag av gammalt björkris som jag band med ståltråd. (Och ja, jag väntar fortfarande på ett handtag).


Jag bara älskar mina pallkragar, det bästa man kan ha i trådgården. Inte bara för ordning och reda utan för att det är så himla fint. Ett tips: Om du har gamla fönster hemma som ligger och skräpar så funkar de alldeles utmärkt till att skapa ett litet växthus med. (som här på bilden).


Hemmagjutet betongblad gör sig fint bland kragarna.




F:s mamma och pappa kom ner en sväng med deras nya tillskott Alice, helt underbar. 
Här har jag gjutit ett betongfat av en gammal takplafond av cellplast, jättefint som ljusfat eller bara att dekorera med som här.

På tal om annat så kom det 2 JÄTTESTORA paket hem till oss idag och jag är överlycklig, 
Men den hemlisen spar jag på tills imorgon :)

P&K Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...