måndag 20 juni 2011

4 nyanser av beige

Nu är vi äntligen klara med vårat datarum/garderob. Det tog sin lilla tid men vi blev helnöjda med resultatet. Vi hade god tid på oss att planera och ingen stress alls :) Klart det kryper i en men vem kryper det inte i när man håller på hemma, speciellt när man ser hur skitigt det blir överallt.
Möbler är inte heler lätt att hitta, det ska va de precis rätta och alla möbler är inte riktigt formade efter ens egna ideér. Vi hittade ett alldeles underbart skrivbord på en Antik&Auktion butik i Vrigstad som jag fick slipa,slipa,slipa och slipa på tills det blev en bra yta, det fick bli en antikvit färg men självklart behöll jag orginalfärgen på ben och lådor. Byrån hittade jag tur nog på blocket och likaså den fick sig en omgång och den målade jag i samma färg och bytte beslag.
Mina UNDERBARA garderobsdörrar hade jag F till att göra och dom gjorde vi av MDF och vanliga 12x69 foder. Stommen byggde vi av innepanel för att få lite mer gammalt utseende och beslagen blev pricken över i:et! Något som jag är väldigt glad för är att vi behöll murstocken i sin orginalfärg, i början tänkte jag måla den vit men det blev perfekt i sin röda ton till det ljusa. Tyvärr har jag inga förebilder men slutresultatet är ju det viktigaste :)

Tapeten i garderoben  kommer från Boråstapeter ur kollektionen Falsterbo, Underbar!

 På Väggarna valde jag en enkel vitt i vitt paisly mönstrad tapet från kollektionen Lace, också från Boråstapeter.
Vackra Pioner från mamma blev en fin accentfärg till det ljusa.

P&K Johanna




1 kommentar:

  1. nemen! här hittar ja en fin blogg! snart kommer ja in och kikar på lite tapeter, vågar knappt säga det men har börjat renovera lite smått!! kram frida

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...