måndag 10 oktober 2011

OH-Målning

Förlåt förlåt förlåt... Jag har varit otroligt dålig på att uppdatera min blogg men som jag skrivit innan så måste man ibland prioritera bort annat framför det andra. Men nu har jag och F varit och laddat upp oss och spenderat helgen på Gränsö slott med spa och massa god mat och bara njutit av varann och det behövdes verkligen efter allt bygge och stök :) Nu har vi massa ny energi.

Idag fick jag ställa klockan tidigt på min lediga dag för att hinna klart min beställning, 2 födelsedagstavlor till en stolt mamma. Overhead målning är riktigt kul, är man inte konstnärlig lagd så är det ett jättekul sätt att få måla på eftersom resultatet alltid blir bra :)

På jobbet har vi försökt få folk att ge sig på overheadmålning eftersom man kan i princip måla vad som helst, något i färg, något i svartvitt eller varför inte skriva en fin text? Som sagt man behöver inte vara konstnärlig allt som krävs är bara lite tålamod, stadig hand och roliga idéer. Dessutom är det en perfekt present att ge bort en personlig tavla :)





Det här fina trädet målade jag & Linnea i Leos rum, här är det inte riktigt klart men det blev jättefint när det var klart. Linnea hittade fina klisterfigurer på IKEA med djur som hon sedan satte på grenarna, kul idé!

Här såg ni lite av vad jag målat...
och här kommer lite av vad vi har gjort på jobbet.........


Det här målade jag & Anna för att göra lekhörnan lite roligare...



Här har jag & Lena annvänt oss av gamla virkade dukar som vi rollat färg på och sedan tryckt på väggen för att få det fina mönstret.


Ha en fantastisk måndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...