måndag 31 oktober 2011

Badrum, slutresultat!

Äntligen är badrummet klart, men det gick förvånadsvärt snabbt om man tänker på att garaget är i full gång också.
Idag drog jag den sista latexfogen och målade det sista på listerna och det kändes skönt att få ut alla byggsaker och in med alla detaljer.
Nu när det är klart är jag himla glad för att vi tog 20x20 matta vita plattor på väggarna, eftersom vi inte har så stort badrum gjorde det sig jätte bra. Likaså mosaiken, jag älskar färgerna och det gjorde sig jättefint med granitskivan på kommoden. Det är klassiskt and i love it. Det saknas fortfarande lite detaljer så som papperskorg, nya handdukar och badrumsmatta men det får vänta till jag hittar det rätta.

Såhär ser det ut när man precis stiger in i badrummet och som ni ser är det ganska litet. Med nätta möbler och smarta lösningar får man plats med en del ändå :) Underdel från Svedbergs SVEA 70. Belysningen till spegeln kommer förhoppningsvis i veckan och taklampan kommer vi vänta med tills vi hittar den rätta, eller känner att vi vill lägga de pengar på den som vi egentligen vill ha :)



 Vi köpte allt från Svedbergs förutom duschväggen som kommer från inr, frostad, miljömärkt och smart. Med reglerbar vägg kan man skjuta intill den mot väggern och man sparar nästan 1m2 av golvytan.


Vi valde att inte göra något effektfullt på väggarna eftersom jag är rädd att tröttna på det istället blev smygen i fönstret inkaklat med mosaik, en liten detalj som faktiskt gjorde mycket i det lilla badrummet.

Jag måste bara säga att jag älskar vårt nya badrum och känslan av att allt är klart i hela huset (insidan) känns hel konstigt. Alla rum, inklusive källaren är i princip klara och nu då?!?! Tur att vi har utbygget kvar så vi har nåt att bygga på när våren kommer :)
Imorgon kommer garagebygget upp på bloggen så får ni se före och efterbilder.

P&K Johanna

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...